کماس

معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری

کماس

معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری

تنها آبشار خزه ای ایران


 آبشار کبودال در موقعیت جغرافیایی E365219 N545319 در ۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر علی آباد کتول از توابع استان گلستان واقع است. در ضلع جنوب شرقی شهرستان و در دل جنگل و دامنه ی کوه هارون به فاصله ی 4 کیلو متر آنچه که چشم هر بیننده ای را نوازش می دهد طبیعت بکر و رود خانه ی با صفای کبودوال می باشد که یکی از زیباترین آبشار ها (و تنها آبشار خزه ای ایران) را در خود جای داده است. 

 



در صورتی که از شهر گرگان به سمت علی آباد حرکت کنید تابلوها شما را به سمت آبشار و جنگل های کبودوال راهنمایی می کند که پس از 5 کیلومتر مسیر جنگلی به محل پارک خودرو خواهید رسید و از آنجا با پیاده روی نیم ساعته و گذر از کنار رودخانه به آبشار تمام خزه ای کبودوال میرسید. آب این آبشار از دامنه شمالی کوه هارون به ارتفاع 1780 متر سرچشمه می گیرد و با عبور از جنگل زیبای کبود وال منظره بسیار بدیعی را بوجود آورده است. این آب زلال و شفاف بوده و قابلیت شرب دارد.
 
آبشار کبودوال که از چشمه های جنوبی تشکیل گردیده در عمق دره ای که جنگل انبوهی آن را پوشانده واقع گردیده، آب آن زلال و شفاف بوده، زمزمه حرکت آب در فضای آرام و سکوت جنگل، بهترین وسیله تسکین و آرامش انسان است.آب این رودخانه و آبشار قابلیت شرب دارد و در مسیر آبشار، سکوها و چادرهای انفرادی و گروهی به تعداد کافی و مناسب نصب شده است. آلاچیقها و مسیرهای دسترسی نیز تعبیه شده اند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد