کماس

معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری

کماس

معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری

شکارچی که حامی طبیعت شد

روزگاری برای خودش یک شکارچی ماهر بود اما حالا می‌گوید که؛«شکار آدم را عوض می‌کند، توی این سال‌ها، شکارچی موفق ندیدم، انگار هربار که از سر تفریح ، طبیعت را نشانه می‌گیری، چیزی از وجودت کم می‌شود.» حسین حصاری بیش از دو دهه است که تفنگ را کنار گذاشته و علاقه‌اش به طبیعت را طور دیگری نشان می‌دهد. او حالا مالک اولین پارک حیات وحش خصوصی خاورمیانه واقع در منطقه حصار نیشابور است.
  
حسین حصاری:«چندین سال پیش برای شکار با عده ای از دوستانم  به درگز رفتیم، هوا خوب بود و توانستیم چند قوچ شکار کنیم. تا اینکه حوالی ساعت 10بارش برف شروع شد. تا به خودمان آمدیم، دیدیم برف تا زانویمان بالا آمده، هوا بسیار سرد بود، پس تصمیم گرفتیم خودمان را به روستایی برسانیم، توی مسیر به یکی از دوستانم گفتم که دلم می‌خواهد شکار را کنار بگذارم، گفت شکارچیان از این حرف‌ها زیاد می‌زنند اما نمی‌توانند به آن عمل کنند، جایی ماشین خراب شد و شروع کرد روی سطح لغزنده زمین به عقب برگشتن، حسابی هول کرده بودیم، همانجا در دلم گفتم: خدایا اگر زنده ماندم قسم می‌خورم که تمام سلاح‌هایم را جمع کنم و اسلحه فروشی را نیز تعطیل کنم، یکهو ماشین نزدیک دره متوقف شد. باور کنید چیزی کم از معجزه نداشت.»وی تاکید می‌کند: من ضربه‌های زیادی در شکار خوردم و به این نتیجه رسیدم که این کار آخر و عاقبت ندارد، انگار مدام چیزی از تو می‌دزدد، همان طور که تو از طبیعت چیزی کم می‌کنی.

«بعد از آن نجات معجزه آسا، تصمیم گرفتم اولین موزه خصوصی حیات وحش را در کاروانسرای شاه عباسی ایجاد کنم و همان‌هایی را که شکار و تاکسیدرمی کرده بودم ، در آن قرار دادم. اما چون با خدا عهد بسته بودم که با حیوانات زندگی کنم، در صدد ایجاد اولین موزه طبیعی برآمدم و بالاخره در تاریخ 20مرداد 86 موافقت نامه اصولی این پارک صادر شد و در نهایت در هفته دولت سال 91 مورد بهره برداری قرار گرفت. »

کار را با چهار بره شروع کردیم و حالا از 70 آهو، قوچ، بز، میش و گوزن در این پارک نگهداری می‌کنیم. در حاشیه آن، سه موزه دیگر شامل موزه مارهای زنده، تاکسیدرمی حیوانات و فسیل شناسی ایجاد کردیم که بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

وجدانم آسوده است که لذت زندگی را در کشتن موجود دیگری نمی‌بینم. 25 سال است تفنگ در دست نگرفته و حیوانی را نکشته ام.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد