کماس

معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری

کماس

معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری

شوک بزرگ به اینترنت جهان در مهرماه

اداره اطلاعات و ارتباطات ملی (NTIA ) آمریکا روز سه شنبه در یک پست اینترنتی اعلام کرد که سیستم نام گذاری دامنه های اینترنتی یا DNS را به یک سازمان غیر آمریکایی واگذار خواهد کرد که یک سازمان غیر انتفاعی دارای چند سهامدار است که در لس آنجلس واقع شده و ICANN ( شرکت اینترنتی برای نام ها و شماره های اختصاصی) نامیده می شود.
  

به گزارش کلیک، اساساً، DNS، که آدرس های اینترنتی را از طریق یک آدرس IP به سرورهای یک سایت لینک می کند، خصوصی خواهد شد. این سیستم بدون تغییر باقی می ماند؛ فقط مالکیت آن تغییر می کند. کاربران اینترنتی عادی احتمالاً تحت تاثیر این موضوع قرار نخواهند گرفت.
اداره NTIA گفته است که این تصمیم، ” امنیت، ثبات و انعطاف پذیری ” DNS را حفظ می کند، تقاضای های بازار جهانی را برآورده می کند و ” گستردگی” اینترنت را حفظ خواهد کرد. آنها همچنین بر اهمیت مدل “چند سهامدار” آن تاکید می کنند، به طوری که تنوعی از افکار را با هم ادغام می کند – تفکراتی از تجارت، از فناوری، از دولت و غیره – تا در مدیریت اینترنت با هم همکاری داشته باشند.
لاورنس ای استریکلینگ، معاون مدیر اداره NTIA، در این پست توضیح می دهد که فرآیند این معامله ?? سال در جریان بوده است و همیشه قرار بوده که موقعیت دولت فدرال در تنظیم قوانین DNS موقتی باشد.

استریکلینگ می نویسد، ” ایالات متحده در این ?? سال اخیر با این انجمن چند سهامدار اینترنتی جهانی همکاری کرده است تا یک مدل چند سهامدار پایدار و امن از مدیریت اینترنت را ایجاد کند و اطمینان حاصل کند که بخش خصوصی، و نه دولت ها، مسئولیت تعیین مسیر آینده سیستم نام گذاری دامنه های اینترنتی را بر عهده خواهد گرفت.”
با این وجود، این معامله منتقدانی هم دارد. گروه اتاق فکر TechFreedom پستی را در سایت Medium منتشر کرده و نگرانی های خود را نسبت به چگونگی انجام این تغییر شرح داده است.
برین زوکا، رئیس TechFreedom می گوید، ” ما اصولاً مخالف این انتقال نیستیم، بلکه مخالف عجله در این موضوع قبل از پاسخ گویی به سوالات کلیدی هستیم. ”

زوکا می گوید خواهان بررسی معیار هایی است که مسئولیت پذیری و پاسخ گویی مدیران عامل ICANN را تضمین کند.
در موضوع Capitol Hill، سناتور تد کروز به همراه سناتور مایک لی و نماینده جمهوری خواه شان دافی نامه ای را منتشر کرده اند که در آن اشاره شده، ” مشاغل و مصرف کنندگان آمریکایی و همه کسانی که برای ارتباطات و تجارت خود به یک دامنه com. اعتماد می کنند به واسطه این انتقال با عدم سرویس دهی مناسب مواجه خواهند شد. ”
از آن موقع، سناتور کروز چندین توییت راجع به مخالفت خود با اخبار مربوط به این موضوع منتشر کرده است.
اما به نظر می رسد که این معامله در مراحل پایانی خود قرار دارد. استریکلینگ می نویسد، ” ما از تلاش سخت و فداکاری سهامداران درگیر در این موضوع قدردانی می کنیم و در انتظار مشارکت همیشگی آنها هستیم.”

نظرات 1 + ارسال نظر
نییییلوفر سه‌شنبه 2 شهریور 1395 ساعت 22:37 http://maloosak.69.mu

روزتون پر از رنگهاى قشنگ، پر از خبرهاى خوب، سرشار از انرژى مثبت و یه عالمه لبخند خیلی افتخار میدید پیش من هم بیاین
98651

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد